Feladatkezelés indítása

Ha szeretnénk, a projekten indíthatunk feladatkezelést is. Ennek előnye, hogy így egyszerűbb a kiszervezett munkát menedzselni. A nagyobb projekteket kisebb, általunk meghatározott feladatokra bonthatjuk.

A Feladatkezelés indítása gombra kattintva a feladatkezelés oldal oszlopait és szűrőjét láthatjuk, és már lehetőségünk van feladatokat is felvinni. Ha már van elindított feladatkezelésünk, akkor ugyanitt a Feladatkezelés gombra kattintva az aktuális projekt feladatkezelési oldalát láthatjuk.

Feladatkezelés kereső
Feladatkezelés kereső

Az ezen az oldalon látható oszlopok a feladatok státuszait jelentik. A terv státusz a még kialakulóban lévő, a munkavégzés előtt még megbeszélést igénylő feladatok státusza. A feladat státusz az, amiken már dolgozhat a szakember. Folyamatban státuszra a szakember tudja beállítani a feladatot, amint elkezd vele dolgozni. Ezt a munkáltató, vagy egy másik, a projekten lévő szakember is láthatja. A teszt státuszba teszi át a szakember azokat a feladatokat, amikkel szerinte már végzett. A munkáltató ezek után ellenőrzi a feladatot. Kész státuszba a munkáltató teszi a feladatot, ha azt valóban késznek látja. Ha még nem elégedett vele, visszahelyezheti azt a feladat státuszba, esetleg kiegészíheti a feladatot a hiányzó részekkel.

A feladatokhoz hozzá lehet szólni, így a terv státuszú feladatokat a megbízó és a szakember akár itt is meg tudja beszélni. A fontosabb megjegyzéseket a feladat leírásához ki lehet emelni, ha az befolyásolja az eredeti feladatot. Így akár idő is spórolható a feladatok módosításával.

Ha sok felesleges feladat gyűlt már össze egy projekthez tartozó feladatkezelésben, de valamilyen okból még nem tudjuk törölni őket, lehetőségünk van elrejteni a feladatot. Egy elrejtett feladat nem fog megjelenni a feladatkezelésben, ezeket a Rejtett feladatok szűrővel tekinthetjük meg. Az elrejtett feladatot nem lehet mozgatni, szerkeszteni vagy kitörölni, ahhoz előbb újra láthatóvá kell tenni a Felfedés gombbal.

Munkaidő

Ha szeretnénk, minden feladathoz rögzíthető munkaidő. Ezt akkor érdemes vezetni, ha szeretnénk nézni a projektre fordított időt, esetleg bizonyos szakemberek munkaidejét összeségében, vagy akár külön-külön is nézni. Emellett a munkavállaló időalapú elszámolására is alkalmas.

Ha a szakember csak egy-két órát tud dolgozni a feladatokon, vagy egy felvett feladat megvalósítása hosszabb ideig tart, szintén érdemes a munkaidő vezetését kérni a munkavállalótól. Hiszen egy feladat megvalósítása több ütemben is le tud zajlani, és így látjuk, hogy a munkavállaló meddig, és pontosan min dolgozott. A munkaidő megadásánál lehetőségünk van megadni a munkával töltött idő mellé, egy (maximum 150 karakteres) leírást is az aktuális munkafolyamathoz. Jó tudni: ha megadjuk a feladat feltöltésénél az elkészítés becsült idejét, és pontosan vezetjük a munkaidőt, a leírás és az adatok felett láthatjuk a feladat készültségi szintjét is, százalékos értékben.

Munkaidő részletező
Munkaidő részletező

Munkaidő részletező

A projektoldalon a szakemberek felett találjuk a Munkaidő részletező menüpontot. Ezen az oldalon láthatjuk a projekt összes feladatához felvitt munkaidőt. Ezt a listát lehetőségünk van időintervallumra és/vagy felhasználóra is szűrni.

Tudástár