Állásajánlat meghirdetése

2019-12-01 · Workit.hu

Gondoltad volna, hogyha jó álláshirdetést töltünk fel rengeteget spórolhatunk? Ráadásul nem csak pénzt de ami még fontosabb időt is? Többek között ezért is fontos, hogy odafigyeljünk milyen hirdetéssel képviseljük cégünket az álláskeresők, de ami még fontosabb a piac legjobb szakemberei előtt.

Cikksorozatunk első részében azzal foglalkozunk, hogy milyen is a jó álláshirdetés, amivel a legjobb szakembereket szerezhetjük meg. De nem elég megszerezni a megfelelő munkaerőt, azt meg is kell tudnunk tartani. Cikksorozatunk második részéből kiderül, mit tehetünk ennek érdekében. De ennek az első lépései már a betöltendő pozíció meghirdetésével kezdődnek.

A jelenleg elérhető álláshirdetések jelentős részéből sajnos nem látszódik, de nagyon fontos, hogy megfelelő álláshirdetést töltsünk fel. Hiszen a célunk az, hogy a lehető legjobb szakembereket találjuk meg vele a piacon.

Az első benyomás mindig nagyon fontos és alapjaiban határozza meg a későbbi hozzáállásunkat is, ez cégünkkel kapcsolatban sincs másként. Igaz, nevünkkel, márkánkkal találkozhattak már korábban, de az álláshirdetés lesz az első személyesebb kontextus, amit látni fognak a szakemberek a hozzáállásunkból. Többek között ezért is kell, hogy hirdetésünk ne hemzsegjen a közhelyektől, ne legyen tucat. Inkább tűnjünk ki az ilyen hirdetések közül, legyen eltérő a konkurenciától, akik ugyan úgy a legjobb szakembereket keresik mint mi.

Miért kell a jó álláshirdetés?

Természetesen a cél a legjobb szakemberek megszerzése, mivel ez az elsődleges szempont a cég érdekeit nézve. Hiszen a munkavállalóink működtetik cégünket, így ha rossz embert választunk, az akár teljesítménycsökkenéshez is vezethet. Munkaerőhiány ide vagy oda az biztos, hogy a jó szakemberből mindig hiány lesz. Ugyanis ők megtehetik hogy válogassanak a cégek között, így az ő figyelmüket nehéz lesz egy középszerű, vagy rossz minőségű hirdetéssel felkelteni.

Figyelmfelkeltés álláshirdetéssel
Figyelmfelkeltés álláshirdetéssel

Mit írjunk egy jó álláshirdetésbe?

A munkakör megnevezése. A munkakör pontos megnevezése talán a legfontosabb a hirdetésben. Ezt látják először az emberek amikor az állásajánlatok között keresnek. Mindenképpen releváns legyen a betöltendő pozícióra és ne egy nagyobb szakterület nevét adjuk meg.

Érdemes a cégről is egy maximum 3 mondatos kis bemutatót megadnunk. Ide csak annyit írjunk, hogy mi a cégünk neve, és milyen területet fed le tevékenysége a piacon, esetleg még azt, hogy mióta.

A feladatok amiket a leendő munkavállalónak el kell látnia. Ez a rész talán a legegyértelműbb, mégis sokszor hiányos szokott lenni. Miért keressük épp ezt a szakembert? Írjuk le pontosan mi lesz a feladata a cégnél. Ne írjunk valótlant, amivel nem is kellesz foglalkoznia, ezzel sok - egyébként releváns - jelentkezőt is kizárhatunk. Valamint ki se felejtsünk semmit ebből a részből, hogy a munkába állás után szembesüljön a munkavállaló egy olyan feladattal ami nem is volt ott a jelentkezésnél. Láthatjuk, hogy ennek a résznek fontos szerepe van abban, hogy meg is tartsuk a munkavállalót akit felveszünk. Amit úgy lehet, hogy munkába állása után valóban azzal az feladattal szembesül, amire jelentkezett.

Ezután jöhetnek az elvárások. Itt is arra érdemes odafigyelnünk, hogy mindenképp olyanon szakismereteket vagy készségeket soroljunk fel, amivel a leendő munkavállalónak valóban rendelkeznie kell mindennapi munkájának elvégzéséhez.

Mit nyújtunk mindezért cserébe? A munkavállalók szempontjából ez egy fontos rész, ezért ezt se vegyük félvállról. Itt kell ugyanis leírnunk, miért is érdemes a szakembereknek hozzánk jönni. Miért töltsék napjaik jelentős - és életük egy - részét azzal hogy a megszerzett tudásukat nálunk kamatoztassák? Amit mindenképp kerüljünk, a minden hirdetésben megtalálható közhelyeket, a "versenyképes fizetésről", "fejlődési lehetőségekről", stb. Helyette írjuk le pontosan mekkora bért tudunk adni, és hogy pontosan miben is tud fejlődni cégünknél a munkavállaló. Hagyjuk az ilyenkor szokásos sablonmondatos sejtetést, inkább legyünk konkrétak.

Teljesen természetes ha a bért nem pontosan adjuk meg, de legalább egy intervallumot érdemes beleírni a hirdetésbe, ami között majd - akár az elvárt tudás függvényében - ajánlatot teszünk a jelentkezőnek. A bért azért is célszerű megadni, hogy lássák az álláskeresők, hogy az elvárásaik találkoznak -e a kigondolt bérrel. Ne gondoljuk, hogy kevesebb jelentkezőre számíthatunk emiatt, ha nem megfelelő a jelentkezőnek a bér amit nyújtani tudunk, akkor nem kell egy amúgy is irreleváns jelentkezővel foglalkoznunk. Ha megfelelőnek találja a kiírt bért, máris kész egy kiválasztási folyamat. Ha azon aggódunk, hogy magas bért írunk ki, ezért megnő a munkavállaló - eredetileg kisebb - elvárása, inkább írjunk intervallumot, de legyen kiírva valami összeg.

Győzzük meg a munkavállalót, ha van bármi amit pozitívumként említhetünk meg a cégünkkel kapcsolatban ide soroljuk fel. Egészségbiztosítás, lakhatási támogatás, home office lehetőség, képzési lehetőségek, jól megközelíthető iroda, vagy bérlet minden jöhet a felsorolásba amit nyújthat cégünk.

Légy egyedi
Légy egyedi

Legyél egyedi, légy megnyerő

Az álláshirdetés egésze legyen egyedi, megnyerő amennyire csak lehet. A célközönség nyelvén íródjon, de azért éreződjön belőle a vállalati kultúránk, saját stílusunk is. Ha egy "fiatalos csapat" tagját keressük, lehet egy lazább tegeződő stílus. Érződjön az is, hogy miért jó a cégünk, miért jó nálunk dolgozni. Ha nem értünk az adott területhez amire az állást meghirdetjük, mindképpen járjunk utána vagy kérjük ki egy kompetens szakember tanácsát is. Közben lebegjen a szemünk előtt; a legfontosabb a pontosság. Fontos, hogy a lehető legrelevánsabb jelentkezők jöjjenek hozzánk, így első körben a hirdetés maga már szelektáljon, hogy nekünk minél kevesebb dolgunk legyen, azaz már csak a tudatosan jelentkező szakemberek közül kelljen kiválasztani csapatunk új tagját. Cikksorozatunk második részében leírjuk mit tehetünk azért, hogy minél tovább cégünknél tartsuk a felvett szakembereket.

Blog